Egy amerikai kutatás infografikája szerint a felhasználók alig 28%-ának hozott mérhető mennyiségű üzleti eredményt a Linkedin. Azt gondolom, hogy ez vagy sántít, vagy a felhasználóknak még van hova fejlődniük. Az 5 K erre a kérdésre ad választ.
1. Kreálj ügyfélbarát profilt
- Használja a speciális Linkedin profil szekciókat.
- Adjon a Summary-hez egy kép galériát, mely képekkel, videókkal, és egyéb tartalmakkal a saját eredményeit mutatja be.
- Használja az "Advice for Contacting" részt a lehetőségek szerint - tekintse meg a profilomat, keressen rá, majd hozzon létre egy hasonlót magának is.
- A Summary részben és az Experience részben is van lehetősége megadni az előnyben részesített kapcsolat felvételi lehetőségét és galériát.
- Hívja fel magára a figyelmet az egész profiljában. Vegye rá a látogatóit, hogy megkeressék.
2. Kapcsolódjon a jövőhöz
- Használja az Advanced People Search-t (Haladó Kereső), Company Search (Cég Kereső), Alumni (Öregdiák), Groups (Csoportok), People You May Know (Emberek, akiket ismerhet) és Who’s Viewed My Profile (Kik nézték meg a profilomat) eszközöket.
- Ha szeretné, a telefonszámát is közzéteheti, a 70/9328054 a legrövidebb és még érthető is itthon. Külföldre pedig a +36709328054 forma a leg-karakter-takarékosabb.
- Kerülje el a Linkedin automatikus meghívóját, mert annak 2-3 féle automatikus szövege van, ami nem mond rólunk semmit.
- Egyszerre törekedjen a minőségre és mennyiségre is. A több kapcsolattal messzebbre elér.
3. Készítsen listákat a célcsoportjáról
- használja a "tag"-eket, hogy csoportosítsa kapcsolatait.
- töltse le a kapcsolati hálóját.
- készítsen belőle táblázatot (mint Excel), ahol könnyen csoportosíthatja kapcsolatait
- esetleg próbálja ki valamelyik fizetős csomagot a Linkedinen (linkedin-fizetos-csomagok.pdf)
4. Kommunikáljon a kapcsolati hálójával
- legyen látható a kapcsolati hálója részére a napi 1-2 bejegyzésével.
- ossza meg szakmai olvasmányait, fontos cikkeket.
- ha már Like-ol, akkor is előrébb kerül a rangsoron; figyeljen arra, hogy mit Like-ol, koncentráljon a fontos szakmai cikkekre.
- használjon személyesen címzett sablon leveleket és minden adandó alkalomkor küldjön ki egyet-egyet.
- ossza meg mások tartalmát, ez már több mint a Like.
5. Kapitalizáljon, azaz tőkésítse a befektetését
- időközönként (2-4 havonta) írjon a már meglévő kapcsolatainak
- nézze át a kapcsolatainak a kapcsolatait, hogy lássa, kiket ismernek ők
- írjon nekik ajánlást (Recommendation, 25-30 elég)
- utána pedig kérjen tőlük ajánlást (25-30 elég)
Ha szeretné a Linkedin Profilját, Céges oldalát erősebbé tenni, keressen meg.
Szeretne többet tudni a Linkedinről, magyarul? Szeretné hatékonyabban használni a Linkedint, esetleg Céges oldalat építeni, vagy megtudni a cége hogyan kommunikálhat jobban a Linekdin révén?
Keressen meg a Linkedin Képzés - a Linkedin Magyarul +36 70 932 8054
In English you can find us on DrLinkedin.com