A Linkedin minden üzleti érdek csoportnak tartogat valamit. A KKV-knak ezt a 4 eszközt:
I. Énmárka
II. Marketing
III. Értékesítés
IV. Toborzás
A Linkedinen a Értékesítés és a Marketing alapja is a jó profil, azaz a jó énmárka alap.
A Linkedinen alapvetően 3 értékesítési platform van:
- Üzenőfal
- Csoport
- Hirdetés
- Az üzenőfal az a felület, ahova akkor érkezünk, amikor bejelentkezünk a Linkedinre, legyen az desktop, laptop, mobil vagy tablet.
Ezen a felületen közzétehetek úgy tartalmat, hogy az összes kapcsolatom olvashassa ezt. - A csoportok különböző tematika, földrajzi hely, érdeklődés, stb. alapján szerveződnek. Ezekben a csoportokban ugyanazt vagy egy mástól részben, vagy teljesen különböző tartalmakat oszthatunk meg. Ezt a megosztást végezhetünk magunk, vagy app-ok (Bufferapp vagy Hootsuite) által.
A tartalmunk lehet marketing jellegű is, de most a sales-ről van szó.
Így olyan provokatív kérdéseket érdemes feltenni, ami a csoportban releváns és válaszokat generálunk velük. Ezeket a beszélgetéseket érdemes naponta végig olvasni és megválaszolni, majd újabb provokáló gondolattal, kérdéssel tovább lendíteni. A harmadik válaszadásunk környékén érdemes elkezdeni a sales tartalmat, a call-2-action-t, a cselekvésre buzdítással. Úgy, mint, Írjon emailt!, Hívjon most!, Vegye meg a könyvemet itt: bit.ly/aLinkedinKonyv - A hirdetés a Linkedinen nagyon jól targetálható. A Linkedin véleménye szerint érdemes minimum 100.000 embert megcélozni, de mivel Magyarországon összesen 444.896 (2014. március 9., forrás Linkedin Ads) tag van, így én inkább a fókuszált minimális 1000 főt céloznám meg.
Amennyiben valaki több, mint 15.000 dollár / negyedév (2014. március 9., 3.376.500 forint), akkor keressen meg és megadom a megfelelő Linkedin kapcsolat elérhetőségét. Ez alatti összeg esetén önkiszolgáló hirdetési felületen tudunk hirdetést feladni.
Persze csak akkor jól célozható igazán a hirdetés, ha jól vannak kitöltve a profilunk, mart akkor azt a hirdetést kapjuk, ami nekünk releváns.
Szeretne többet tudni a Linkedinről, magyarul? Szeretné hatékonyabban használni a Linkedint, esetleg Céges oldalat építeni, vagy megtudni a cége hogyan kommunikálhat jobban a Linekdin révén?
A Linkedin Képzés blogján olvashat bővebben a Linkedinről, magyarul.
Keressen meg a Linkedin Képzés - a Linkedin Magyarul +36 70 932 8054
In English you can find us on DrLinkedin.com